مفهوم لینک ها برای موتورهای جستجو دو روش اساسی برای استعمال موتورهای جستجو از پیوند ها وجود دارد: 1-برای کشف صفحات وب نو، که بعد می توانند آموزش سئو مشهد در نتایج جستجوی خود از آنها استعمال کنند. 2-برای کمک به تعیین اینکه یک ورقه چه درجه ای باید در نتایج موتور جستجو داشته باشد. هنگامی که موتورهای جستجو در صفحات وب خزیدند، می توانند محتوای آن صفحات را استحصال کرده و به فهرست ایندکس خود اضافه کنند. به این ترتیب، آنها میتوانند تصمیم بگیرند که آیا یک شیت از کیفیت کافی برای سکوبندی مناسب برای عبارات کلیدی مرتبط برخوردار است یا خیر (گوگل یک ویدیوی کوتاه برای توضیح آن پروسه ساخت کرده است.) زمانی که موتورهای جستجو در این مورد تصمیم میگیرند، صرفا به محتوا نگاه نمی کنند بلکه به تعداد پیوندهایی که از تارنما های خارجی به آن صفحه میآید توجه میکنند و کیفیت آن وب سایت های خارجی را به حساب آوردن مینمایند. مجموعاَ، هر چه وبوبسایتهای کیفیت بالاتری به شما لینک دهد، بیشتر احتمال دارد که در نتایج جستجو سکو خوبی استخراج فرمائید. لینک ها به عنوان یک برهان جايگاه بندی چیزی می باشند که به گوگل اجازه دادند تا در اواخر دهه 1990 اشراف بر بازار موتورهای جستجو را شروع کند. یکی از بنیانگذاران گوگل، لری پیج، PageRank را ابتکار کرد که گوگل از آن برای اندازه گیری کیفیت یک صفحه تا حدی مبتنی بر تعداد لینک هایی که به آن اشاره می کنند، بهره برد. آن گاه این ترازو به عنوان بخشی از الگوریتم سکو بندی کلی مورد به کار گیری قرار گرفت و به یک سیگنال کارکشته تبدیل شد زیرا نحوه بسیار خوبی برای انتخاب کیفیت یک کاغذ بود. مشخص و معلوم شد که گوگل با گنجاندن این آیتم در الگوریتم خود، توانست نتایج جستجوی بسیار مفیدتر و مرتبط تری را نسبت به رقبای خود در آن فرصت ارائه دهد. این بسیار مؤثر بود زیرا مبتنی بر این ایده بود که یک پیوند قادر است به عنوان یک رأی اعتماد در ارتباط یک کاغذ در حیث گرفته شود، یعنی اگر لایق آن نباشد، لینکی دریافت نمی کند. این تئوری این میباشد که وقتی شخصی به سایت دیگری لینک می دهد، به طور موثر میگوید که این یک منبع خوب میباشد. در غیر این صورت، آنها به آن لینک نمیدادند، به همان شکلی که شما دوستی را به رستوران بدی نمیفرستید. با این اکنون، متخصصان سئو به زودی کشف کردند که چهطور رتبه صفحه و حاصل جستجو را برای لغت ها کلیدی گزینش شده دستکاری کنند. درین برهه از زمان، گوگل بسیار پیشرفتهتر از بسیاری از موتورهای جستجو بود، ولی همچنان در معرض بازنویسی بود، زیرا در تشخیص تفاوت در بین لینک با کیفیت عالی و لینک کیفیت عالی پایین بسیار خوب نبود. گوگل فعالانه استارت به عملکرد برای یافتن راههایی برای کشف وبتارنماهایی کرد که با تولید پیوندهای کیفیت خوب زیر، نتیجه ها جستجو را دستکاری میکردند، و شروع به انتشار بهروزرسانیهای منظم کرد که به طور خاص با مقصود فیلتر کردن وبسایتهایی که به دلیل پیوندهای ضعیف سزاوار درجهبندی نبودند، اجرا شد. این امر همچنین منجر بدین شد که گوگل تعدادی از تکنیکهای لینکسازی را که قبلاً به خوبی عمل میکرد، بی اثر کند. از جمله، ارسال سایت خود به سایت های دایرکتوری و دریافت لینک در ازای آن. این تکنیکی بود که گوگل در واقع وقتی آن را توصیه کرد، ولی بوسیله سئوکاران گزینه سوء به کار گیری قرار گرفت و بیش تر از حد استعمال شد، بنابراین گوگل ارزش زیادی را از آن نوع لینک و پیوند ها گرفت. در زمان سالها، گوگل بهطور فعال سکوبندی وبوب سایتهایی را که سعی در استفاده بیش از حد از این تکنیکها (که اکثر وقت ها به آن بهینهسازی بیش از حد گفته میشود) داشتند جریمه کرده است. این گزینه در سال 2012 با اولین بهروزرسانی ها که به پنگوئن مشهور شد، ارتقاء یافت. این آپ دیت رسانی ها تکنیک های لینک بیلدینگ خاصی را هدف قرار دادند و مطلقا لینک بیلدینگ را برای همیشه تغییر دادند. از این نقطه به بعد از آن، تکنیکهای لینکسازی با کیفیت تحت نه تنها میتوانند اتلاف وقت باشند، بلکه میتوانند به شدت به توانگری وبوبسایت برای رتبهبندی خوب در نتیجه ها جستجوی ارگانیک آسیب وارد کنند. به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم دستور کارهای Google Webmaster را درک نمائید و استراتژیهایی را بسازید که با آنها تداخل نکنند. ما الگوریتم کاملی را که گوگل برای تعیین حاصل جستجوی خود به کارگیری می کند، نمی دانیم – این همان “سس پنهان” شرکت هست. علیرغم این واقعیت، اجماع عمومی بین جامعه بهینه سازی و مطالعات اخیر نشانه داده هست که لینک ها هنوز نقش مهمی در الگوریتم های گوگل دارند. کلاً پذیرفته شده است که در حالتیکه کلیه کارداران دیگر برابر باشند، حجم و کیفیت لینک و پیوند هایی که به یک برگه اشاره می کنند میتواند در رتبه بندی ها تفاوت ساختوساز کند. با این اکنون، در حال حاضر، شکی وجود ندارد که در حالتیکه پیوندهای با کیفیت به وبسایت خود دریافت کنید، به شما کمک میکند سکو بهتری کسب فرمایید و ترافیک بیشتری به دست آورید. تا به هم اکنون چند دفعه به «با کیفیت» اشاره کردهایم، و برهان نه هم وجود دارد: با پیچیدهتر شدن گوگل در فیلتر کردن پیوندهای با کیفیت پایین، تمرکز بر کیفیت در درحال حاضر افزایش هست. این به طور مستقیم بر سئو وبسایت تأثیر میگذارد، زیرا بایستی مطمئن شوید که تکنیک های لینک سازی که انتخاب می کنید در مرتبه نخستین بر روی آن کیفیت تمرکز داشته باشند.
برچسب ها:
آموزش سئو مشهد ,
آموزش سئو در مشهد ,
[ بازدید : 2 ]