بهترین مرجع آموزش سئو در مشهد

تگ کنونیکال چیست؟

تگ کنونیکال ترفندی میباشد که سئوکاران برای معرفی یک شیت اساسی از میان دو یا این که یک سری برگه شبیه به گوگل به کارگیری می‌نمایند. فرض فرمائید شما در تارنما خویش سه کاغذ دارید که هر سه برای یک کلیدواژه مندرج باشند یا این که حتی دو تا از آن صفحه های شبیه یکدیگرند. در‌این‌صورت یکی‌از این سه شیت را تحت عنوان شیت اساسی درنظر گرفته و کنونیکال دو شیت دیگر را به شیت مهم تعبیه شده میدهیم تا هنگامی یوزرها کلیدواژه متبوع را سرچ کردند، ورقه‌ای که تگ کنونیکال به آن اشاره می‌نماید در صفحه ها سرچ نمایان خواهد شد.
تگ کنونیکال چه تاثیری بر بهینه سازی دارااست؟
استعمال از تگ کنونیکال برای لینک و پیوند‌های شبیه، به بهبود seo امداد شایانی می‌نماید؛ دوره خصوصی سئو مشهد چرا‌که موتور کاوش میداند که صفحه های شبیه را به کدام نشانی هدایت نماید. عالی میباشد با یک نمونه مورد را پر‌نور‌خیس کنیم. به عنوان مثال به نشانی‌های تحت نگاه فرمایید:
www.example.com
example.com
https://www.example.com
www.example.com/index.html
شاید اندیشه کنیم که‌این نشانی‌ها یکسان می باشند؛ البته از نظر موتورهای کاوش این پیوند‌ها متفاوتند. موتورهای کاوش مثل گوگل هر لینکی را جدا از هم از سایر تصور می‌نمایند. درصورتی که گوگل یک محتوای شبیه را در چند نشانی گوناگون مشاهده نماید، احتمال میدهد که محتوای شما از دیگری اسکن گردیده و سرقت ادبی انجام یافته میباشد. براین اساس در شرایطی که گوگل با اینگونه مسأله‌ای روبه‌رو خواهد شد، مشکلی در بهینه سازی تارنما تولید میگردد و جايگاه‌ی شما تنزل پیدا می‌نماید. به همین استدلال به امداد تگ کنونیکال میتوانید نشانی متبوع خویش را تعیین نمایید و به راحتی از این ایراد خودداری نمائید.
چرا تگ کنونیکال برای بهینه سازی اساسی میباشد؟
گوگل محتوای تکراری را دوست ندارد. محتوای تکراری گزینش خزنده گوگل را برای موردها پایین دشوار می نماید:
کدام ورژن از کاغذ می بایست ایندکس گردد؟
کدام ورژن از برگه در کلمه ها کلیدی مرتبط می بایست در حاصل جست و جو علامت داده خواهد شد؟
اعتبار پیوند های ورودی به یک کاغذ منتقل شوند و یا این که دربین یک سری کاغذ تقسیم شوند؟
با به کارگیری درست از تگ کنونیکال همه این خطاها حل شود. کلاس حضوری سئو مشهد این تگ این قابلیت را به شما میدهد که به گوگل اعلام نمائید که کدام کاغذ را می بایست ایندکس و درجه بندی نماید و اعتبار لینک و پیوند ها را به کجا جابجایی دهد.
در‌حالتی که این عمل را ایفا ندهید، گوگل خویش تشخیص محتوای اساسی را به عهده می‌گیرد. ولی پیشنهاد می شود که‌این شغل را به گوگل نسپارید. چون ممکن میباشد ورژن ای را تحت عنوان محتوای مهم شناسایی فرمائید که مد لحاظ شما وجود ندارد.
نکته بسیار اصلی: گوگل اعلام می نماید که آنان معمولا به تگ کنونیکال احترام میگذارند، البته خیر مدام. دقت داشته باشید که حتی در صورتی به طور مصرح یک کاغذ را تحت عنوان ورژن اساسی معرفی فرمائید، ممکن میباشد گوگل به دلایل مختلفی آن را نپذیرد و یک برگه دیگر را گزینش نماید.
چه طور نشانی کنونیکال را ست کنیم؟
فعلا که به مداقه canonical link برای بهینه سازی پی بردیم، عالی میباشد به سراغ شیوه‌ی به کارگیری از آن برویم.
فرض نمائید دو شیت‌ی به طور کامل یکسان با محتوایی صد درصد شبیه دارید کلاس خصوصی سئو مشهد  و صرفا در بعضا نکات خرد یا این که یک جمله با هم تفاوت دارا‌هستند. با فرض اینکه این محتوا گرانبها میباشد و ترافیک متعددی را برای وبسایت شما آماده می‌نماید، بایستی یکی آن‌ها‌را تعیین نمائید و تگ کنونیکال را برای آن به کارگیری نمایید تا مشکلی برای seo وب سایت ساخت نشود.
برای مثال فرض نمایید دو نشانی ذیل شبیه می‌باشند و می خواهید تگ کنونیکال را برای آنها به فعالیت ببرید.

http://example.com/wordpress/بهینه سازی-plugin/
http://example.com/wordpress/plugins/سئو/
می بایست تگ کنونیکال (rel=canonical) را برای یکی این دو به عمل ببرید. موردی را تعیین نمایید که عنایت بیشتری داراست. در‌صورتی‌که محتوای هر دو تماما یکسان میباشد، آن آدرسی را گزینش فرمایید سئو کار مشهد  که بازدید و بک‌پیوند بیشتری داراست.

حال بایستی ورقه‌ای که گزینش نشده میباشد را به ورقه‌ای که تحت عنوان canonical برگزیده گردیده، هدایت نمایید. این عمل به امداد کد HTML پایین ایفا می گردد. مثلا چنانچه گزینه اولیه از دو تارنما بالا، تحت عنوان برگه‌ی کنونیکال گزینش خواهد شد، در قسمت تگ از گزینه دوم (http://example.com/wordpress/plugins/بهینه سازی/)، می بایست کد پایین را قرار دهید:

سئو-plugin/" />

درحال حاضر با این فعالیت معمولی، محتوای نخستین تحت عنوان محتوای اساسی (کنونیکال) در حیث گرفته میگردد.

تفاوت به کارگیری از تگ کنونیکال و ریدایرکت 301
یکی رایج‌ترین سوال های در امر تگ کنونیکال این میباشد که آیا این تگ همچون ریدایرکت ۳۰۱، اعتبار برگه را به طور بدون نقص منتقل می‌نماید یا این که نه؟! در بخش اعظمی از موردها این سیرتکامل به حیث می رسد که اعتبار کاغذ در تگ کنونیکال منتقل می گردد، ولی جواب این پرسش را نمی‌توانیم با قطعیت بدون نقص آری بدهیم. فرض فرمایید شما کاغذ A را به یاری تگ کنیوکال به برگه B ارجاع می‌دهید، موتورهای کاوش میدانند که کاغذ B در واقعیت شیت مهم شما میباشد ولی یوزرها همچنان میتوانند شیت A و B را مشاهده نمایند ولی در حالتی‌که از ریدایرکت ۳۰۱ استعمال فرمایید کارابران به صورت اتومات به برگه ‌‌‌B منتقل می گردند و نمی‌توانند ورقه A را مشاهده نمایند.

خطاها به کارگیری از تگ CANONICAL
مطمئن باشید که rel=canonical به صفحاتی که مشتمل بر خطای 4۰4 می باشند اشاره نمی نماید.
هر شیت ای که باطن این تگ معرفی میکنید ؛ به عبارتی شیت باطن موتور های کاوش اکران داده گردد.
صفحه ها تکراری یا این که شبیه را بایستی با به کار گیری از این تگ به شیت مقاله مهم معرفی فرمایید.
هیچ‌گاه از rel=canonical برای صفحه ها ، برگه بندی گردیده به کارگیری نکنید.
آدرسی که باطن تگ canonical قرار می‌دهید باید بی نقص و با http:// باشد. از قراردادن نشانی با استعمال از مسیر فولدر یا این که نسبی مانند ../images/logo.png اکیدا پرهیز کنید.
رسیدگی کدهای قرار گرفته میان Head برای چندگانه نبودن تگ CANONICAL
روش تهیه و تنظیم تگ کنونیکال در وردپرس
در حالتی که از سیستم مدیر محتوای وردپرس به کارگیری میکنید میتوانید از پلاگین Yoast به کار گیری فرمائید. بعداز نصب این پلاگین می توانید از روش این ابزار تگ Canonical را برای صفحه ها گوناگون ایفا نمائید. صرفا کافی میباشد به بخش Advanced پلاگین رجوع‌کنید و در قسمت Canonical URL آدرسی به غیر از URL کاغذ روان را وارد نمائید.
توده بندی
به کار گیری از تگ Canonical میتواند باعث دوری از نادرست موتورهای کاوش خواهد شد. در شرایطی که تگ کنونیکال به کار گیری نکنید ممکن میباشد با سپری شد فرصت خزنده‌های موتورهای کاوش محتوا‌های شما‌را نسخه برداری به اکانت بیاورند و مشکلاتی را برای بهینه سازی شما به وجود بیاورند.

برچسب ها: کلاس حضوری سئو مشهد , دوره خصوصی سئو مشهد , سئو کار مشهد , کلاس خصوصی سئو مشهد ,

[ بازدید : 10 ]

[ سه شنبه 29 آذر 1401 ] 8:53 ] [ حجت عسکری ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]