بهترین مرجع آموزش سئو در مشهد

CDN (شبکه توزیع محتوا) چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

فرض فرمائید می‌ خواهید از سایتی به کارگیری نمائید که سرور آن 800 کیلومتر با شما مسافت دارااست و به همین انگیزه محتوای وبسایت دیرتر روی مرورگر شما نشانه داده می‌ شوند. کلاس سئو مشهد چه قدر در انتظار می‌ مانید تا محتوای آن بارگذاری خواهد شد؟ درحال حاضر در صورتی‌که سرور این تارنما در کشوری دیگر باشد چه اتفاقی میفتد؟ در مجموعه کشورها‌ ای دیگر چطور؟ چه قدر این قضیه به تجربیات شما از این وب سایت جراحت می‌ زند؟

فرقی نمی‌ نماید که غرض مخاطب خرید یک فرآورده، تماشای یک فیلم، تلاوت یک مقاله، و یا این که هر چیز دیگری باشد، سرعت نماید لود محتوای تارنما می‌ تواند یک مخاطب را کاملا از استعمال از آن تارنما و یا این که حتی از آن مقصود پشیمان نماید. به صورت نمونه، در صورتی‌که شما تصمیم بگیرید یک فیلم ملاحظه کنید و بعداز سپری شد وقتی بسیار زمان بر حتی نصف آن هم بارگذاری نشده باشد، ممکن میباشد خیر فقط از دیدن آن فیلم، بلکه کلاً از فیلم دیدن صرف حیث نمائید.

برای حل این ایراد، اکثری از تارنما‌ها از کانال‌ ای به اسم CDN استعمال می نمایند. CDN (مخفف Content Delivery Network) یا این که کانال توزیع محتوا، یک کانال‌ عظیم با سرورهای مختلف میباشد. این سرورها در نقاط گوناگون دنیا قرار گرفته‌ اند و مقصود مهم آن‌ ها نادر کردن مسافت در بین استفاده کننده و سرور وب سایت میباشد. معدود کردن این مسافت سرعت بارگذاری شدن وبسایت را در نقاط متعددی از دنیا ارتقاء داده و اثر مثبتی را بر تجارب مخاطب می‌ گذارد.

CDN چه‌گونه فعالیت می‌ نماید؟

هر کمپانی ارائه دهنده سرویس ها CDN یا این که CDN Provider، دارنده سرورهای زیادی میباشد که در نقاط گوناگون عالم قرار دارا‌هستند. به‌این سرورها nodes نیز گفته می‌ خواهد شد. این موسسه تک تک محتوای وبسایت شمارا دانلود کرده و در خاطر کش این سرورها (nodes) ذخیره می‌ نماید. هنگامی که کاربری در مسافت زیاد از سرور اساسی وب سایت شما به آن وارد گردد، به مکان وصل شدن به هاست وبسایت، به مجاورت‌ ترین سرور CDN وصل گردیده و داده ها درخواست گردیده بوسیله مرورگر مخاطب از روش این CDN برای آن ارسال می‌ گردد. این داده ها مشمول عکس‌ ها، ویدیوها، CSS، Javascript، HTML و مجموع مواقعی میباشد که قابل اکران یه استفاده کننده می‌ باشند.

بخش اعظمی CDN را با هاست مهم تارنما نادرست می‌ گیرند. منتور سئو مشهد تک تک داده ها وب سایت شما در هاست آن جای‌دارد، در حالی که CDN تنها دربرگیرنده اطلاعاتی میباشد که قابل آرم دادن به استفاده کننده باشد و داده ها دیگری که مرتبط با امنیت تارنما شما میباشد روی CDN ذخیره نمی‌ خواهد شد. بگذارید با یک نمونه تفاوت فی مابین این دو را توضیح دهیم. ارتباط در بین هاست و CDN مانند ارتباط فی مابین خزانه و عابربانک میباشد. هاست شما در واقع بانکی میباشد که کلیه مدارک‌، گاو صندوق، پول‌ ها، و داده ها ارزشمند و حیاتی وبسایت در آن جای دارد و خدماتی را نیز به استفاده کننده ارائه می‌ نماید. CDN عابربانک‌ های شما میباشد که در نقاط گوناگون برای دسترسی مردم قرار گرفته‌ اند و سرویس ها مهم ما یحتاج یوزرها را به آن‌ ها ارائه می‌ دهند. به عبارتی‌ طور که عابربانک حاد یا این که مجانی کاربردی برای مخاطب ندارد، CDN از دسترس بیرون گردیده نیز به درد استفاده کننده شما نمی‌ خورد.

مزیت استعمال از CDN چیست؟

کاهش مسافت بین سرور وبسایت و استفاده کننده منجر می‌ خواهد شد تا تعقل در بارگذاری شدن وب سایت به دستکم رسیده و همگی یوزرها در هر مکان عالم بتوانند محتوای تارنما را باکیفیت مطلوب و با سرعت بالا مشاهده کنند. همینطور، وصل شدن هر مخاطب به مجاورت‌ ترین CDN به مکان هاست اساسی وبسایت، منجربه دوری از ترافیک هنگفت هاست تارنما گردیده و عملا پهنای باند وبسایت شمارا ارتقا می‌ دهد.

با‌یقین، ارتقاء سرعت وبسایت با بهبود تجربیات کاربری تاثیری مثبت در بهینه سازی تارنما شما می‌ گذارد. از آنجایی که تجربیات استفاده کننده از مداقه بالایی برای گوگل شامل است، بهبود آن جايگاه وبسایت شما‌را نیز ارتقاء می‌ دهد.

از سایر مزیت‌ های CDN ارتقاء امنیت وب سایت میباشد. از آنجایی که CDN کانال‌ ای یک‌سری مرحله‌ ای می‌ باشد، امنیت کانال شمارا بالا برده و از آن در قبال تهاجم ها DDOS حفظ می‌ نماید. دوره خصوصی سئو مشهد همینطور، یک اسکن از داده ها تارنما شما در مکان دیگری وجود دارااست، و در شکل هک شدن آن، همه داده ها خویش را از دست نمی‌ دهید.

برچسب ها: کلاس سئو مشهد , منتور سئو مشهد , دوره خصوصی سئو مشهد ,

[ بازدید : 3 ]

[ يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 ] 10:57 ] [ حجت عسکری ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]