بهترین مرجع آموزش سئو در مشهد

نقشه سایت یا سایت مپ چیست | چگونه sitemap بسازیم؟


نقشه وبسایت (sitemap) چیست؟
نقشه وب سایت یا این که تارنما مپ یک پوشه متنی میباشد که حاوی آحاد آموزش سئو مشهد نشانی های مو جود در وبسایت است. وجود تارنما مپ سبب می گردد که روبات های گوگل و بقیه موتورهای کاوش تارنما شما‌را عالی شناسایی کنند و از تولید تغییرات در صفحه های دیرین و یا این که اضافه کردن صفحه ها نو باخبر شوند. نقشه وب سایت یا این که sitemap به شما اذن میدهد تا یک فولدر متنی بین بقیه فولدر‌های دیگر در اکانت خویش ساخت و ساز نمائید تا موتورهای کاوش از همگی صفحه ها مو جود در سایت شما با خبر شوند. به عبارت دیگر، داده ها جزئی در خصوص محتوای وب سایت شمارا برای موتورهای کاوش مهیا می‌نماید. با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود پروسه شاخص اینترنت‌تارنما شما بوسیله موتورهای کاوش استعمال میگردند ولی می توانند دسترسی به صفحه ها خاص را مهیا نمایند. مثلا صفحاتی که به وسیله منو‌های شما در دسترس نیستند میتوانند بوسیله موتورهای کاوش در صورتی شما بخواهید ایندکس شوند. نقشه وبسایت اثری روی طریق ربات های خزنده (Crawler) بر شاخص برگه وبسایت ندارد، البته قادر است روئت کرد و دسترسی محتوای شمارا  ارتقاء دهد. به‌این دقت داشته باشید که داشتن sitemap روی وب سایت خویش ضمانت نمی‌نماید که صفحه های ایندکس شود و در موتورهای کاوش قرار میگیرند ولی با داشتن آن شانس بیشتری خواهید داشت. 



گونه های تارنما مپ (Sitemap ) کدامند؟
Sitemap مبنی بر دو نوع HTML و XML است.  هرکدام از آنان دارنده قیمت و به کار گیری متفاوت برای با صرفه‌سازی موتور کاوش می‌باشند. نقشه وبسایت HTML در جايگاه نخستین برای دسترسی یوزرها  به ساختار تارنما شما پیاده سازی شد‌ه‌است. نقشه وب سایت XML منحصرا ضمانت می‌نماید که خزنده‌های موتور کاوش URLهای لیست گردیده بر روی وب سایت را ایندکس نمایند. هر sitemap دارنده نقاط قوت و ضعف برای به کارگیری در بهینه سازی می باشند. به این ترتیب اصلی میباشد نقش‌های آن ها را برای نرم افزار seo وب سایت فهم کنیم.

1- نقشه وبسایت XML 
از‌آنجا که نقشه‌های وبسایت XML آسانتر می‌باشند و به صورت معمول به فهم کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارا هستند آغاز به توضیح اینها می پردازیم. XML مخفف Extensible Markup Language یا این که لهجه آرم‌گذاری قابل گسترش است. این نقشه وبسایت شبیه HTML میباشد و بوسیله بدنه قاضی مشابهی تعریف و تمجید می‌گردد؛ ولی برای ارسال محتوای تک تک تارنما به موتورهای کاوش می بایست دارنده فرمت نقشه وب سایت XML باشد تا قرائت آن برای موتورهای کاوش قابل فهم و شعور باشد؛ در حالیکه HTML در جايگاه نخستین برای آرم‌گذاری پوشه‌های متن با پوسته‌بندی و تگ‌های پیوند‌دهی برای ساخت و ساز پایه صفحه ها اینترنت استعمال می شود، بدین ترتیب برای ساخت یک نقشه وبسایت دیداری و قابل فهم و شعور برای یوزرها استعمال می شود. XML به صورت معمول برای لیست‌های URLها و داده ها مربوط به آن ها استعمال می‌گردد.
یک نقشه وب سایت XML یک نوع لیست نماد‌گذاری گردیده با XML میباشد به طوریکه موتورهای کاوش می توانند به سادگی داده ها را درباره URLها بگیرند تا وب سایت تولید گردد. در صورت پایین یک نقشه وبسایت XML آرم داده شد‌ه‌است.



موتورهای کاوش و خزنده‌های دیگری میباشند که فقط از آموزش سئو در مشهد نقشه وبسایت XML به کارگیری می‌نمایند. برای seo، یک نقشه وب سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست گردیده است. این یک منش درخواست موتورهای کاوش برای نظارت تارنما (crawl) و ایندکس صفحه های لیست گردیده میباشد.
بعضی از محدودیت‌های اصلی برای نقشه تارنما XML وجود دارااست:

نقشه‌های وب سایت XML شاخص‌گذاری (indexation) را ضمانت نمیکنند؛ آن ها صرفا URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای کاوش میخواهید سفارش می‌نمایند. 
نقشه‌های وب سایت XML اعتبار وبسایت (authority) را منتقل نمی کنند؛ URLهای لیست گردیده لینک و پیوند اعتبار تارنما را مانند پیوند HTML بر روی وب سایت شما قبول نمی کنند.
نقشه‌های وبسایت XML در بهبود سکو‌بندی بها متعددی ندارند.  در شرایطی‌که صرفا در جایی یک موتور کاوش با یک URL دارنده نقشه تارنما XML رو به رو خواهد شد بسیار بعید میباشد که URL مرتبه بگیرد. آن برگه ممکن میباشد ایندکس خواهد شد ولی اعتبار سایتی را ندارد که لینک و پیوند‌های HTML به کاغذ منتقل می‌نمایند.

برچسب ها: آموزش سئو مشهد , آموزش سئو در مشهد ,

[ بازدید : 3 ]

[ چهارشنبه 23 اسفند 1402 ] 10:53 ] [ حجت عسکری ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]